Co to jest badanie satysfakcji klienta? Jest to celowe działanie mające sprawdzić na jakim poziomie świadczone są usługi w danej firmie. Zazwyczaj jest wykonywane przez kontrolera osobiście, ale może również przybrać formę rozmowy telefonicznej lub analizy przez internet.
Coraz więcej firm wynajmuje kontrolerów, którzy mają zbadać poziom satysfakcji klienta w ich firmie. Jest to bardzo dobre działanie, kryte przynosi pożądane skutki, ponieważ jeden niezadowolony klient może przełożyć się na innych potencjalnych klientów, którzy zrezygnują z usług danej firmy, ponieważ słyszeli, że nie jest ona godna polecenia. A to przekłada się na straty finansowe.
Badanie satysfakcji klienta może przybrać formę tajemniczego klienta, który odwiedza np. sklep czy placówkę usługową i sprawdza w niej poziom obsługi klienta czy interesanta. Może również przybrać formę rozmowy telefonicznej z konsultantem np. infolinii sklepu czy placówki medycznej. Oceniana jest również strona internetowa, działanie sklepu internetowego i czas dostarczenia przesyłki do klienta od złożenia zamówienia internetowego. Skontrolować można każdą firmę, która prowadzi sprzedaż dóbr i usług, jak sklepy, placówki medyczne, gabinety kosmetyczne czy fryzjerskie, poczty, placówki bankowe czy inne urzędy.
Wpis sponsorowany.
Warto takie badanie przeprowadzić, by dowiedzieć się, jak nas odbieraja klienci
OdpowiedzUsuńSłyszałam o tym badaniu i uważam, że jego przeprowadzanie jest bardzo ważne.
OdpowiedzUsuńZ jednej strony dobrze, że coś takiego istnieje, z drugiej czasami sieciówki wymyślają kompletne idiotyzmy, jak na przykład zaproponowanie każdemu klientowi promocji mimo dużego ruchu.
OdpowiedzUsuńTakie badania są bardzo przydatne podczas konstruowania wagi dobrych i mocnych stron firmy, jeśli odpowiednio przeprowadzone, firma wiele dowiaduje się o sobie. Izabela
OdpowiedzUsuńTakie badania są bardzo ważne i każdy powinien je przeprowadzać. Przynajmniej wiemy co trzeba zmienić, nad czym popracować i czeko oczekuje klient.
OdpowiedzUsuńWarto skorzystać nawet z profesjonalnych usług, by odpowiedzieć sobie na pytanie kto jest naszym klientem. Bo czasem dopiero pogląd z zewnątrz ukazuje prawdę.
OdpowiedzUsuńWarto wiedzieć czy klient jest zadowolony z naszych usług. Dobrze że taką pracę można zlecić profesjonalistom :)
OdpowiedzUsuń