wtorek, 20 grudnia 2022

Co to jest badanie satysfakcji klienta i czemu jest ważne dla osób prowadzących własny biznes?

Co to jest badanie satysfakcji klienta i czemu jest ważne dla osób prowadzących własny biznes?

Co to jest badanie satysfakcji klienta? Jest to celowe działanie mające sprawdzić na jakim poziomie świadczone są usługi w danej firmie. Zazwyczaj jest wykonywane przez kontrolera osobiście, ale może również przybrać formę rozmowy telefonicznej lub analizy przez internet.


Co to jest badanie satysfakcji klienta i czemu jest ważne dla osób prowadzących własny biznes?

Coraz więcej firm wynajmuje kontrolerów, którzy mają zbadać poziom satysfakcji klienta w ich firmie. Jest to bardzo dobre działanie, kryte przynosi pożądane skutki, ponieważ jeden niezadowolony klient może przełożyć się na innych potencjalnych klientów, którzy zrezygnują z usług danej firmy, ponieważ słyszeli, że nie jest ona godna polecenia. A to przekłada się na straty finansowe.

Co to jest badanie satysfakcji klienta i czemu jest ważne dla osób prowadzących własny biznes?

Badanie satysfakcji klienta może przybrać formę tajemniczego klienta, który odwiedza np. sklep czy placówkę usługową i sprawdza w niej poziom obsługi klienta czy interesanta. Może również przybrać formę rozmowy telefonicznej z konsultantem np. infolinii sklepu czy placówki medycznej. Oceniana jest również strona internetowa, działanie sklepu internetowego i czas dostarczenia przesyłki do klienta od złożenia zamówienia internetowego. Skontrolować można każdą firmę, która prowadzi sprzedaż dóbr i usług, jak sklepy, placówki medyczne, gabinety kosmetyczne czy fryzjerskie, poczty, placówki bankowe czy inne urzędy.


Wpis sponsorowany.








 

7 komentarzy:

  1. Warto takie badanie przeprowadzić, by dowiedzieć się, jak nas odbieraja klienci

    OdpowiedzUsuń
  2. Słyszałam o tym badaniu i uważam, że jego przeprowadzanie jest bardzo ważne.

    OdpowiedzUsuń
  3. Z jednej strony dobrze, że coś takiego istnieje, z drugiej czasami sieciówki wymyślają kompletne idiotyzmy, jak na przykład zaproponowanie każdemu klientowi promocji mimo dużego ruchu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Takie badania są bardzo przydatne podczas konstruowania wagi dobrych i mocnych stron firmy, jeśli odpowiednio przeprowadzone, firma wiele dowiaduje się o sobie. Izabela

    OdpowiedzUsuń
  5. Takie badania są bardzo ważne i każdy powinien je przeprowadzać. Przynajmniej wiemy co trzeba zmienić, nad czym popracować i czeko oczekuje klient.

    OdpowiedzUsuń
  6. Warto skorzystać nawet z profesjonalnych usług, by odpowiedzieć sobie na pytanie kto jest naszym klientem. Bo czasem dopiero pogląd z zewnątrz ukazuje prawdę.

    OdpowiedzUsuń
  7. Warto wiedzieć czy klient jest zadowolony z naszych usług. Dobrze że taką pracę można zlecić profesjonalistom :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję Ci za odwiedzenie mojego bloga i każdy pozostawiony przez Ciebie komentarz. Motywuje mnie to działania.

Komentując post wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych, które odbywa się na podstawie zgody użytkownika na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO z dn. 25.05.2018)